In Nima’s vivid stories, the gloomy scrapyard becomes a formula 1 race track. His younger sister Tara listens to him, captivated. Tara is blind. While their parents quarrel, gesticulating silently, Nima creates a colourful, happy world in which Tara can grow up without worry. Even when their mother suddenly abandons the family, Nima playfully maintains his version of reality, confronting tragedy with hope.
Born in Tehran, Iran in 1989, she studied theatre directing at the city’s Soore University and theatre practice at the University of Alberta in Canada. She has been working as a director since 2008, initially in radio drama. She is interested in experimental theatre and pays special attention to the various qualities of sound and noise in her plays. Magralen marks her first foray into filmmaking.