Born in the Ruhr area of Germany in 1991, he began working as a photographer at an early age and then turned to theatre, first as an actor, then as a director. From 2012 to 2018 he received a German government scholarship to study feature and documentary film directing at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. His films have screened at festivals including the Max Ophüls Preis Film Festival and the Hof International Film Festival. He currently lives and works in Berlin as a freelance director, writer and producer of feature and documentary films.