Jimmy isn’t good with names. If you believe what he says, a piece of shrapnel hit him in the head when he was a boy. ''They're singing Schlager music!'', sighs this up and coming, yet desperately untalented singer. A manager acquaintance of his corrects him: ''It's called beat music''. He’s not even sure what he should call himself, whether Jimmy, Jimmy Barka, or even his birth name. ''I'm not Janko!'' is one of the last lines he delivers in the film. It's as if he's saying nothing other than ''I'm not me!''. Neither schlager, nor beat, Kad budem mrtav i beo is the ultimate punk film of Yugoslavian cinema, the blackest of the Black Wave. It’s practically bursting with music, most of it folk, there’s nothing that can stop the restless Jimmy from singing. He dreams big, he wants to make it in the city. What emerges in parallel to his adventures is a precise cartography of the outskirts of Belgrade in the 60s: fairs, military ceremonies and singing competitions, piles of scrap, construction sites, fields of mud. A city appearing in front of our very eyes, a city where anyone can simply disappear.