Born in Stockholm, Sweden in 1975, he studied at the European Film College in Denmark and the Konstfack University College of Arts, Crafts and Design in Stockholm. He directed and produced several animation films which have screened at numerous festivals. His short film Klonkadonka! featured at the 2002 Berlinale. In 2005 he founded the Alphaville animation studio. He currently works as creative director at Chimney Group and has directed international commercials and campaigns. He also produces documentaries and shorts, and frequently works as a lecturer at Scandinavian film and arts schools.