Holot is a detention center in the Israeli desert near the Egyptian border. It houses asylum-seekers from Eritrea and Sudan who can’t be sent back to their own countries, but who have no prospects in Israel either thanks to the country’s policies. Theater director Chen Alon and filmmaker Avi Mograbi decide to initiate a theater workshop with these people in the most precarious of situations.
The structured-improvisatory composition Pana Ha'Geshem was devised by Noam Enbar and performed in collaboration with the workshop participants. It takes a popular Israeli agricultural song, associated with the kibbutz movement, turning it into an expressive polyphonic chant.