Haunting and deeply human, Christopher LaMarca’s documentary feature film Boone tells the story of three young goat farmers as they transition with the seasons and come to terms with the physical and emotional grit required to live in deep relationship with the land. Stripped of interviews with farmers or agricultural experts, this experiential film is a visceral meditation on the sacrifice and struggle of a lifestyle born of self-reliance; a sensual homage to the heart and soul of a farmer.
Christopher LaMarca had his directorial debut with two documentary films in 2016. His film Boone premiered at SXSW in the Visions section and won Best Debut Feature at the Ourense Film Festival and Special Jury Prize for Creative Vision at the Portland Film Festival. The Pearl premiered at True/False and won the Grand Jury Prize at the Dallas International Film Festival. He was named one of the 25 New Faces of Independent Film by Filmmaker Magazine in 2014. LaMarca also works as a photographer, contributing to Time Magazine, Rolling Stone, GQ and Mother Jones among others.