Samia makes friends with Imed, who she knows from her home country. At first glance, he seems to have made it: he works in a bar without papers, has a flat and friends. She stays with him but soon realises that he and his social circle will not permit self-determination on her part. She decides to move on and manages to get Mme Berteau, a bourgeois widow, to employ her as a maid. Flat, clothes, residence permit – Samia now gets it all. The two women grow closer, while Samia's relationship with Imed cools. He represents the life she left behind. But then Mme Berteau and Imed take a liking to each other.
Within the web of attraction and dependency that develops between the three characters, the camera always keeps close to Samia, making tangible just how urgently she seeks to take her fate in her own hands. Jassad gharib is the portrait of a determined young woman looking to live in freedom.