Los Angeles, 2019. Under perpetual rain against a black sky, detective Rick Deckard hunts down replicants. The android labourers, who are indistinguishable from humans, are banned on Earth. They are superior to humans both physically and mentally, but they have only a short lifespan. Changing that is the goal of a group of replicants allied with Roy Batty , who leaves a trail of blood behind after a visit to his “creator”. On the hunt, Deckard enlists the help of Rachel – a beautiful model of a new, highly-developed replicant series, with whom he inevitably falls in love ... Blade Runner set a new trend in sci-fi, and not just because of the dystopian production design of a tattered, ghetto-like cityscape and the electronic sensory overload. The references to film noir had a lasting effect on the genre. They ranged from Deckard’s love for a femme fatale to his trench coat, as well as the final showdown in the Bradbury Building, which was also used as a location for the 1951 US remake of Fritz Lang’s M. With its low-key atmosphere lighting and expressionist lighting effects, Blade Runner was a forerunner of sci-fi’s “neo noir”.