Born in Bad Wörishofen, Germany in 1945, he was the most famous and internationally acclaimed director of the New German Cinema. His feature film debut Love Is Colder Than Death screened in the 1969 Berlinale. He was also a film and theatre producer, a writer and an actor appearing in both his own works and those of other people. In 1978/79 he began a trilogy featuring women in the midst of everyday German life: The Marriage of Maria Braun, Lola and Veronika Voss. Fassbinder died in Munich in 1982 after having directed 44 films in just 14 years.