Prague in 1989. Outside on the streets, the people are wresting power from the government. Inside in his villa, Baron Kaspar Joachim von Utz is dying. In exquisitely interwoven flashbacks, the film tells the life story of this eccentric scholar and charming aesthete who has devoted himself entirely to his personal obsessions: precious Meissen figurines and corpulent women. UTZ is an atmospheric reflection on power, intellect and the responsibility of the individual living under a dictatorship. Armin Mueller-Stahl persuasively embodies this literary figure with human, all too human, eccentricities.