The story of Mannie and Heinz begins on a sports field in the sticks, suffused with the long-lost charm of the 1950s. This is where the two men met as youths playing on opposing teams. Their encounter has blossomed into a friendship that has enabled them to overcome the ups and downs of their lives. Manni, a jolly, if now somewhat portly gentleman, and the tall, lanky Heinz make a humorous, symbiotic pair.
In tracking down other aspects of the football universe, the filmmaker discovers just how diverse and heterogeneous the football community is: from normal fans to ultras, from the female fan club, Girls United, to former member of the national team Rudi Völler. And not forgetting celebrity football fans such as MTV presenter Markus Kavka and Fassbinders long standing assistant, Harry Baer and others.