Naples in the year 1956. In a city still heavily marked by the war, all anybody wants is a better future, a job, enough to eat and a place to live. Eleven-year-old Vittorio lives in a camp at Canzanella, where he leads a life of hardship and sacrifice. His fortune changes one day when he catches sight of a woman who looks so much like the film star, Susan Hayward, that it simply has to be her. Amazingly enough, the actor notices Vittorio and he gets to meet her. The star and the boy become friends and, all at once, a dream is fulfilled that Vittorio once thought far beyond his reach. Before long, the boy becomes the stars confidante, someone in whom she can entrust her innermost thoughts and feelings. Meanwhile, Vittorios parents scarcely know whether theyre coming or going. The whole neighbourhood is constantly in a turmoil. And then theres Vittorio and his diva. It seems that Vittorios idol has plans of her own, which far exceed the bounds of the young lads imagination. Nevertheless, the boys fateful encounter with the woman of his dreams forces him to see the reality of his own life through completely different eyes.