Seventeen-year-old Maria lives in a small town north of Bogotá with her mother, her grandmother, her sister and her sisters young son. Maria works on a large rose plantation where she and her friend, Blanca, remove the thorns from the stalks and tie up the roses ready for export. The work is tiring and strict rules apply; the only variety in Marias life are the fiestas on the market square she attends with her boyfriend, Juan, on the weekends.Maria has a spirited, impulsive nature. One day, she gets into a terrible row with her boss and promptly decides to throw in the towel. Marias relatives are less than pleased. What they dont know is that Maria is pregnant. She decides to take her chances in the city; on the way there she runs into an old acquaintance, Franklin, a worldly young man whose cool demeanour impresses Maria. Franklin tells Maria about an interesting job as a courier. It doesnt take Maria long to work out that the job involves drugs; in this case, tiny packets of heroin that are swallowed by the courier and smuggled into the USA. If she agrees, theres 5,000 US dollars in it for her. She agrees.