The director, screenwriter and producer was born in Ojoto, Nigeria in 1975. He has made a number of successful feature films including Sink or Swim, about illegal migration and human trafficking, which won Best Narrative Feature at the Newark International Film Festival. No U-Turn is his first documentary. He runs various training courses and workshops, and is committed to training new talent in filmmaking and to sharing his knowledge, in particular about smartphone filmmaking, with young Africans.