Nicolas Cilins is an artist living in Geneva, working across the disciplines of visual arts, filmmaking, and performance art. He has shown works in museums, theaters, and film festivals and won several awards including the Swiss Grand Award for Theatre (with Cie Yan Duyvendak, 2019) and Swiss Art Awards (2018). His work is in public collections including the Kunstmuseum Bern, FRAC Poitou-Charentes, FCAC & FMAC in Geneva, respectively the canton and city collections.