Born in Freiburg, Germany in 1992, she studied communication design at the Bauhaus-Universität Weimar and animation from 2016 to 2021 at the Filmakademie Baden-Württemberg while at the same time working as a freelance motion designer and animator. She currently lives and works as an animator in London.