Born in Salzburg, Austria in 1991. His debut feature Die beste aller Welten premiered in the Perspektive Deutsches Kino section of the Berlinale where it won the Compass Perspective Award. It went on to win over 100 prizes including the Austrian Film Award in five categories. His feature Der Fuchs won two German and two Austrian Film Awards and was a box‑office hit in Austria. His work is known for its sensitivity in telling autobiographical stories and for approaching difficult subjects with a lightness of touch.