After robbing a bank, the wounded thief called “Kid” finds himself stranded in the desert with a suitcase full of money. A former miner who lives in the desolated town finds him and sets his sights on the loot, but is first forced to nurse the robber back to health. When Kid’s crony, the older and more aggressive Sunshine, shows up, a lethal three-way battle breaks out, as the men vie under the torrid sun for the suitcase Kid has hidden … Roland Klick shot his bewitching western in the Negev Desert. Driven by human atavism – hate, fear, greed, cowardice – a conflict develops that is staged as a delirium, a feverish nightmare in which malice and bouts of violence supersede each other.