Robot’s sole purpose has always been to nurture Celeste into the brilliant scientist she has now become. But as the young astronaut sets off on her first interstellar mission, Robot is left behind with no one to care for. He is happy that Celeste is finally achieving her dream, and he also knows that she will return one day. Meanwhile, Celeste faces unexpected dangers in the vastness of space. However, as she fights to overcome the obstacles, her childhood memories begin to resurface, lighting her way. Based on the graphic novel by Kid Koala, Space Cadet is a tomorrow-days’ lullaby about memories and the bonds that connect us.