Marie Luise Lehner was born in 1995 and lives in Vienna. A filmmaker, author and punk musician. After studying at the Institut für Sprachkunst at the University of Applied Arts, she studied screenwriting at the Film Academy Vienna. She is pursuing master’s degrees in directing at the Film Academy and in contextual painting at the Academy of Fine Arts. She has written scripts, prose and two novels. Her short films have been shown at various international film festivals and her literary works have received many prizes. Since 2012, she has caused a furore with her feminist punk band Schapka.