Keeping the schools open in Ukraine is an attempt to salvage at least some of the normal life people had before the war broke out on February 24, 2022 (or in some regions even earlier, in 2014). Without using any interviews, narration or re-enactments, Timestamp provides an insight into how the war is affecting the daily lives of students and teachers. The film employs a mosaic-like structure to explore how a school functions in-person and online in these terrible times, both on and behind the frontline, and how day-to-day life is intertwined with constant danger.
Born in Lutsk, Ukraine in 1989, the filmmaker first studied biology and later journalism at the Mohyla Academy in Kyiv. From 2012 to 2013, she attended the Marina Razbezhkina School of Documentary Film and Theatre in Moscow but returned to Kyiv during Euromaidan to film the protests. She then began exploring fictional and hybrid forms. Her feature film debut Stop-Zemlia premiered in the 2021 Generation 14+ section of the Berlinale and won the Crystal Bear for the Best Film. She currently lives and works in Kyiv where she teaches film directing.