The filmmaker grew up in Nyikina Country in Western Australia, a land which is felt in each of her projects. She began by making the short film series Concepts of Country which created national conversations around the Nyikina language, land and law. Her first short film Babanil (Children) premiered at the Sydney Film Festival. Ornmol is her second film.