The very different characters of two brothers who join England’s Royal Flying Corps during World War I are revealed. While Roy Rutledge proves his mettle, his brother Monte turns out to be a disloyal coward. But Roy forgives his brother everything, even sleeping with Roy’s girlfriend Helen. It is not until they are captured by the Germans and Monte is on the verge of betraying England that Roy turns on him … Hell’s Angels began life as a silent in 1927 and was remade in 1930 with sound. Some passages are tinted, including the dramatic scene of a German Zeppelin going down in flames, and an opulent ball sequence in two-strip Technicolor, which is the only film footage of Jean Harlow in colour. In one of the dangerous aerial dogfighting sequences, producer Howard Hughes, an enthusiastic pilot, flew a plane from his own collection. He was injured during an emergency landing. Three other pilots and a mechanic were killed during the shoot.
A 35 mm two-strip print of Hell’s Angels was used alongside other films as references for the restoration of the Technicolor passages.