Heiko-Thandeka Ncube is an artist, writer and filmmaker based in Berlin. His practice investigates how cultures derive meaning through suffering and how narratives, drawn out of collective memories, coincide with acts of violence. Thereby Ncube’s work unfolds along the intersections of political oppression, the Abrahamic religions and Bantu mythology, in particular the lines along his Ndebele ancestry.