The screenwriter and director graduated with a master’s degree in arts and culture from the Gaston Berger University in Saint-Louis, Senegal. She has undertaken residencies at the Summer University of La Fémis in Paris, the Fidadoc Residency in Morocco and the Rencontres Internationales du Cinéma du réel in Senegal. Her films have screened at festivals including in Poitiers, Bilbao and Saint-Louis.