For Luisa, who comes from Buenos Aires, and Fred, who is from Brandenburg, it goes without saying that they do not adhere to fixed gender roles in their partnership. This inquisitive and open-minded couple regularly calls into question all kinds of normative social rituals. However, when their parents meet at their wedding, the happy couple find themselves up against all manner of clichés and expectations – in a big way. The choice of a wedding dress and the place where they have decided to live are by no means the only points of contention. The strange tradition of “kidnapping the bride” also threatens to unbalance the equality of their partnership. This ritual involving role play and Brandenburg police officers has particularly unpleasant connotations for Argentinian bride Luisa.