The director (middle) and her producers received also the Guild Film Prize as well as the Berliner Morgenpost Readers' Jury Award.
Born in Bilbao, Spain in 1984, she studied audiovisual communication at the University of the Basque Country followed by editing at the Escuela Internacional de Cine y TV in Cuba and film directing at ESCAC in Barcelona. Her first feature-length documentary, Voces de papel, premiered at San Sebastián. Since 2011, she has made a number of short films which have screened at festivals around the world. Her most recent short, Cuerdas, received the Rails d’Or at Cannes, won Best Short Film at the Forqué Awards and is nominated for the 2023 Goya Awards. 20.000 especies de abejas is her debut feature film.