Abdul Halik Azeez’s work examines technologies of power as mediated through contemporary culture, narratives of progress, lived experiences, and media. His multidisciplinary practice predominantly draws from post-war transformations that have impacted Sri Lanka, such as the effects of gentrification, tourism, and renewed ultranationalist politics. Azeez also works collaboratively with The Packet and other artists from Sri Lanka and elsewhere.