Fontoura’s garish pulp construction stands for popular Brazilian cinema during the military dictatorship, whereby power relations were exaggerated in nihilistic fashion. Much like in Karim Aïnouz’s Madame Satã (2002), legendary 1930s gangster figure João Francisco dos Santos serves here as an inspiration, who this time is transposed into the 1970s as an early representation of queerness. Milton Gonçalves plays her with various voices, and the dichotomous concept of masculinity – which allows no shades of grey between macho and queen – dissolves here into glitter and air.