One of cinema’s most eccentric creators, Quentin Dupieux has a seemingly inexhaustible source of bizarre ideas on which he builds with comic brilliance. He has once again generously given his cast an opportunity to play unforgettably quirky characters and really, what more fun could an actor have? Contributing to a satirical discourse on human obsession with their youthful performances, popular French actors Alain Chabat and Léa Drucker lend their relatable traits to the couple facing an unusual challenge. Anaïs Demoustier’s portrayal of a promiscuous young woman has just the right amount of intelligent lightness. And what can one say about Benoît Magimel’s unhinged performance other than: this is clearly an actor at the peak of his career, who is capable of anything.
Born in Paris, France in 1974. He discovered filmmaking at the age of 18 and bought his first synthesiser. As Mr Oizo, he released the international hit single “Flat Beat” and several albums. He directed, edited and scored his debut feature film Steak in 2007. It was followed by the absurdist horror film Rubber and the comedy Wrong, which premiered at Sundance. His subsequent films include Reality, which premiered at Venice, and Keep an Eye Out which, after several US productions, was his first film to be shot in France and was followed by further French productions.