The runner is Félix Bruzzone, a writer who lives near the Campo de Mayo military base on the outskirts of Buenos Aires. His research and experiences serve as the basis for Jonathan Perel’s film Camuflaje. He explains what drives him in voice-over: his mother was disappeared by the military when he was an infant. It was only after purchasing a property close to Campo de Mayo that he learnt that she also died there.
What should be done with this wasteland on which the military killed its opponents 45 years ago? Bruzzone speaks with those who live in the area in a series of staged encounters. An estate agent gushes over the rise in property values, a run-in with soldiers turns out better than expected, a survivor of the camp describes how much resistance she faced in trying to erect a memorial, to say nothing of a documentation centre. Bruzzone keeps on running, tirelessly.