Maya Schweizer studied art and art history in Aix-en-Provence, at the Academy of Fine Arts Leipzig (HGB), and at the University of the Arts (UdK) in Berlin. Schweizer works in different media, with a particular focus on experimental documentary. She has had numerous solo exhibitions and has shown her work in group exhibitions and at biennials. Her videos have been selected for numerous festivals and events. In 2017 her short film A Tall Tale was shown at Forum Expanded. Schweizer works in Germany and France.