Ana Vaz, born in 1986 in Brasilia, Brazil, is an artist, filmmaker, and founder of the in(ter)disciplinary collective COYOTE. Her film-poems are underpinned by experimental collages of images and sounds, discovered and produced, to reflect upon situations and contexts which are historically and geographically marked by narratives of violence and repression. Expansions or consequences of her films, her practice may also be embodied in writing, critical pedagogy, installations, film programs, or ephemeral events. In 2015, she was the recipient of the Kazuko Trust Award presented by the Film Society of Lincoln Center in recognition of artistic excellence and innovation in her moving-image work.