At the PedWest border crossing in Tijuana refugees perform their stories. They play asbestos workers, American soldiers, Red Cross staff, and firefighters. Migrants from Guatemala and Venezuela and Mexicans who were deported from the USA to Tijuana: they are all stuck at the border due to the “Remain in Mexico” policy.
Ahorita Frames moves the stories of the asbestos workers from New York in 2001 across the border to Tijuana in 2019, thus reconfiguring the political cartography of power relations. The film not only describes the devaluation of migrant women, but also a system of cultural symbolism and its colonial narrative. (Angelika Levi)
Angelika Levi, born in 1961, studied at the German Film and Television Academy in Berlin (dffb) from 1985 to 1991. Her work has been shown at international film festivals, in cinemas and exhibitions. My Life Part 2, her first feature length documentary, won several awards and had its premiere at the Berlinale Forum in 2003. Children of Srikani premiered in the Berlinale Panorama in 2012 and won several awards. Miete Essen Seele Auf was shown in the exhibition "Wohnungsfrage" at Haus der Kulturen der Welt, Berlin in 2015. Apart from her directorial work, Levi is also an editor and dramaturg and a guest lecturer at various media and art schools.