Born in Porto in 1982, the Portuguese filmmaker studied cinematography and documentary at the Catalonia Film School in Barcelona. He then completed a master’s in film production as a Fulbright Scholar at the New York University’s Tisch School of the Arts. His films The White Roses and Small Town both screened in Berlinale Shorts.