Born in Barcelona, Spain in 1983, she is a screenwriter, director and producer. She worked for some time as a personal assistant and script supervisor before directing her first short documentary, The Show, in 2013. Her first feature-length documentary, It’s Never Darker, followed the year after. She is co-founder of the Antivaho Cinematográfico production company with Xavi Esteban. Panteres is her first short fiction film and a prelude to her debut feature film, The Quiet Women, which she is currently developing.