Born in Sweden in 1974. After graduating from drama school in Stockholm, his main focus was initially on theatre. Whilst producing his own plays, he also began writing and directing for various television production companies, particularly in comedy. Many programmes on which he has worked have been broadcast both in Sweden and abroad. His feature film debut Sune vs Sune screened in the 2019 Generation section.