Graeme Arnfield, born in 1991 in the UK, is an artist, filmmaker, and curator living in London. He graduated with a Masters in Experimental Cinema at Kingston University. Producing sensory essay films from found, often viscerally embodied networked imagery, his films use methods of investigative storytelling to explore issues of circulation, spectatorship, and history. Research topics have included: the politics of digital networks, the material distribution of ecological matter, and the adaptive capacities of global and local histories. His work has been screened in different film festivals around the world. His short film Asbestos (with Sasha Litvintseva, 2016) was part of the 2017 Forum Expanded program.