Born in Budapest, Hungary in 1991, after graduating with a degree in animation she worked as a director and illustrator in animated film. One of her chief goals is to seek out new ways to tell stories and to connect her interests in science and the interpretation of dreams with her personal experience. She is currently participating in the European Union-funded Animation Sans Frontières training programme where she is developing new projects.