Works as a photographer and video artist, as well as a radio journalist, also deploying her photography and video skills in her therapeutic work with women. Since 1995 she has also worked as a trained special instructor with pre-school children with developmental delays, children with autism spectrum disorders, children who do not speak and children who have emotional problems.
After working in the music business, he entered the British film industry in the early 1970s and initially worked in the production of feature films and television series. He went on to produce, write and direct a variety of documentaries, informational and promotional films. In the 1990s, he combined making ethnographic documentaries with advising film distribution companies. In the 2000s, he focused on documenting Maya culture in the highlands of today’s Guatemala. He is currently working on non-film-related projects.