Born in Saudi Arabia in 1985. She studied Film Directing. In 2009, she participated in the Berlinale Talent Campus. Since 2014, Marwa Zein has worked as a programmer for the Sudan Independent Film Festival in Khartoum. She lives in Sudan and Germany, and since 2018 has been studying at the Academy of Media Arts Cologne.