Born in Hong Kong in 1979. After studying at the University of Toronto, he began working as an actor in Hong Kong and appeared in numerous films. He has been directing films since 2010. Following his co-directing debut, Lover’s Discourse, he made his first feature film, Soul Mate. The film won the Hong Kong Film Directors’ Guild award for Best Director in 2017 and was nominated for a Golden Horse Award in the Best Director category.