Born in Kabul, Afghanistan in 1950. He studied Engineering. In the early 1970s, together with Toryalai Shafaq and Juwansher Haidary, he founded Ariana Films, Afghanistan’s first private film production company. Latif Ahmadi is one of Afghanistan’s most prolific and well-known filmmakers and served as the head of the national film institute and archive until 2013. He recently produced a series on Afghan film history for Ariana TV.