Born in Girardot, Colombia in 1941. He studied Literature and Visual Arts, and worked as a photographer, DP and journalist. He and Marta Rodríguez met in 1965 and later married, and together they made their first joint film, Chircales (1971). Jorge Silva died in 1987.