A science-fiction story set in an indistinct coastal region, between land and sea, above and below water.
El Captain disappears, one of his disciples takes a journey in the ocean to cut off the internet cable, the water level is rising, an amphibian woman appears at the shore looking for her mother, and the memories of two women in a ward intertwine. Scientist Dr. Sharaf is trying to congregate all of them – the members of the secret society of amphibians – in an attempt to save the world.
Mariam Mekiwi, born in 1987 in Alexandria, Egypt, is a filmmaker based in Hamburg. ‘abl ma ‘ansa is her first film.