Didem Pekün was born in 1978 in Istanbul, Turkey. Her work explores both artistic research and practice; conceptually it deals with the production of subjectivities within violent geographies, displacement, and the different forms they take on screen. Her studio practice includes documentaries and video installations, which have screened internationally and received awards. She is a founding member of the Center for Spatial Justice (MAD). Following a BA in music at SOAS University of London and an MA on documentary at Goldsmiths, she holds a practice-based PhD from Visual Cultures, Goldsmiths. She is a faculty member at the Media and Visual Arts Department at Koç University, a Research Fellow at Visual Cultures, Goldsmiths and a Teaching Fellow at the Institute of Advanced Studies, CEU, Budapest.