The actor, writer and director was born in Norfolk, UK in 1959 and made his stage debut in a West End production in 1981. Alongside theatre, he has appeared in numerous British and international feature films from Shakespeare in Love (1998) to The Importance of Being Earnest (2002) and Stage Beauty (2004). He was nominated for many awards for his role alongside Julia Roberts in My Best Friend’s Wedding (1997), including a Golden Globe and a BAFTA. He has also directed various documentaries including about Richard Burton (2008), Lord Byron and discrimination against homosexuals in Britain. In The Happy Prince, his debut feature film as a director, he also plays the leading role.