In an oak-panelled sound studio, the Düsseldorf band Kreidler records their album "ABC". The drummer wears headphones; his drum kit is placed on a carpet whose colour matches the mosaic floor, which is covered with a tangled collection of cables and electronic equipment. Only the complex geometry of the soundproofed ceiling is white. The atmosphere is focused; the musicians often communicate without words.
With this first part of the “Streetscapes,” Heinz Emigholz reboots his “Photography and beyond” series and opens up a fascinating new chapter.