“A thin crack extending from the roof, down the front of the building, and into the adjacent lake,” notes the narrator as he arrives at the House of Usher, thus opening up a parallel between the Irish setting of Maya Schweizer’s cinematic association and Edgar Allan Poe’s classic tale of horror. Orson Welles and other cinematic ghosts seem to lead the spectator of A Tall Tale onwards, passing through a landscape of ruins and films and ruins of films that evoke phantoms and fairies.
Maya Schweizer studied art and art history in Aix-en-Provence, at the Academy of Fine Arts Leipzig (HGB), and at the University of the Arts (UdK) in Berlin. Schweizer works in different media, with a particular focus on experimental documentary. She has had numerous solo exhibitions and has shown her work in group exhibitions and at biennials. Her videos have been selected for numerous festivals and events. In 2017 her short film A Tall Tale was shown at Forum Expanded. Schweizer works in Germany and France.