Like a lone cowboy, Sergei passionately devotes his life to traditional horse breeding in the impenetrable Arctic Sakha; permafrost and the absence of roads, electricity and channels of communication mean that there is nobody else to rely on but oneself. Sergei is sensitive and introspective; he truly cares about his family, community and treats nature with the utmost respect. He loves the independence and freedom this life brings, despite the immense sacrifices that it necessitates, such as total isolation and being a stranger to his own children. Spectacular camerawork characterizes the Sakha horses in all their magnificence, and juxtaposes the post-soviet towns and the boundless taiga landscapes, where the cold bites through the screen.